Connect with us

Psihologie

Tema pentru acasă, inamicul nr. 1 al copilăriei?

Published

on

Tema pentru acasă, inamicul nr. 1 al copilăriei?

Advertorial scris de: Ilinca Stroe

Câţi dintre voi, părinţii, nu aveţi de dus muncă de convingere, zilnic, cu copilul prost dispus şi descurajat pentru că are „o tonă de teme”? Câţi nu v-aţi dat peste cap să inventaţi tot felul de trucuri, trocuri, scheme de bonificaţie şi răsplată, astfel încât copilul, implorat, momit, îmboldit, ademenit, ameninţat, fie cum o fi, să îşi facă totuşi temele? Şi câţi, după o zi de muncă şi alte câteva ore de efectuat teme seara, împreună cu copilul, nu v-aţi simţit, la sfârşitul zilei, efectiv epuizaţi?
Temele pentru acasă pot ajunge să transforme viaţa copiilor în „şcoală după şcoală”, şi nimic altceva,

devenind o sursă de stres pentru copii şi părinţi (enervare, certuri);
afectând calitatea şi timpul acordat vieţii de familie;
reducând timpul de joacă, de petrecut în aer liber, de dormit sau de făcut sport al copiilor;
dăunând sănătăţii copilului (ghiozdane supraîncărcate, sedentaritate, obezitate);
şi neajutând, se pare, la îmbunătăţirea performanţei şcolare.

Aşa, cel puţin, susţin o sumedenie de studii de specialitate, iar titlurile unora dintre ele vorbesc de la sine: The End of Homework: How Homework Disrupts Families, Overburdens Children, and Limits Learning (2000), de Dr. Etta Kralovec şi John Buell, sau The Case Against Homework: How Homework Is Hurting Our Children and What We Can Do About It (2006), de Sarah Bennett şi Nancy Kalish.

Astfel încât, că suntem părinţi sau copii, ne vine să exclamăm exasperaţi: „Cine-o fi inventat tema pentru acasă?!” Ei bine, un anume Roberto Nevilis, pedagog italian care s-a gândit că astfel îşi poate pedepsi elevii indolenţi. Există însă voci care susţin că Nevilis e pură legendă, certe fiind următoarele repere istorice:

sec. I – Pliniu cel Tânăr, profesor de oratorie, le cere discipolilor să exerseze şi acasă
sec. XIX – elevii primesc teme pentru acasă obligatorii în Volksschulen din Germania, iar reformatorul în educaţie Horace Mann importă practica şi în SUA
1901-1917 – statul California interzice temele pentru acasă
1930 – temele pentru acasă sunt declarate „child labour” (exploatarea copilului prin muncă) de către American Child Health Association

Şi în România s-a dezbătut aprins subiectul împovărătoarelor teme pentru acasă. Într-o cercetare din 2017 a Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN), 80% dintre elevi şi părinţi declară temele pentru acasă “mult prea obositoare”. În plus, ele par nerelevante şi inutile, necontribuind deloc la atingerea unui standard înalt în educaţie. Dimpotrivă: elevii români petrec în medie 7,8 ore pe săptămână făcând teme, o cifră apropiată de ţări cu sisteme educaţionale neperformante precum Kazahstan sau Rusia, în vreme ce elevii din ţări fruntaşe la capitolul educaţie, cum ar fi Finlanda (nr. 5 în lume), acordă doar 2,8 ore săptămânal temelor. Se pare că timpul petrecut făcând teme pentru acasă şi calitatea învăţământului sunt invers proporţionale: cu cât elevii au de făcut mai multe teme, cu atât sistemul educaţional respectiv este mai slab…
Şi totuşi: logica, rostul şi beneficiile temelor pentru acasă sunt clare şi incontestabile. Efectuarea temelor pentru acasă:

ajută la fixarea materiei predate
înlesnesc memorarea, clarificarea şi sistematizarea cunoştinţelor
dezvoltă autonomia şi simţul responsabilităţii la copii
le formează copiilor abilităţi de viaţă precum gestionarea timpului sau stabilirea de obiective
le permit părinţilor să se implice activ în educaţia copiilor

Atunci, problema nu se pune în termeni de „cu sau fără” temă, ci esenţială devine ideea de echilibru. Dozaj. Şi calitate şi relevanţă. La English Kids Academy (EKA), am înţeles acest principiu; am luat în considerare dorinţa părinţilor ca profesorii să le dea teme pentru acasă copiilor (conform aceluiaşi studiu din 2017 al MEN); iar pentru a le face tema simpatică şi copiilor, astfel încât să nu le fie o povară, ci o plăcere, aplicăm următoarele metode:

Le dăm copiilor temă săptămânal
Notăm tema dată în caietele copiilor, pentru ca părinţii să fie permanent la curent
Selectăm teme care le plac copiilor, dar care totodată fixează ce e mai important din materia predată
Stabilim tema în mod democratic, consultându-i pe copii şi stimulând dorinţa lor de a o efectua
Alegem tipuri de teme care atrag şi activează ambiţia sau creativitatea copiilor (prezentări, proiecte, emailuri/SMS-uri, quizzuri, desene, colaje, scenete, etc.)

În plus, la EKA am conceput şi dat în folosinţă o platformă online specială, prin intermediul căreia părinţii pot oricând să verifice care e tema pentru lecţia următoare şi în ce măsură copiii lor progresează inclusiv prin efectuarea temelor. Astfel, pentru copiii şi părinţii EKA temele pentru acasă, departe de a fi împovărătoare, reprezintă un prilej de a fructifica o serie de calităţi: de la curiozitate şi ingeniozitate la responsabilitate şi capacitatea de a învăţa uşor, cu bucurie.
English Kids Academy (EKA) organizează cursuri de limba engleză pentru copii şi adolescenţi (4-18 ani) în trei centre din Bucureşti (Tineretului, Militari, 1 Mai), pe toată durata anului şcolar. Pentru informaţii şi înscrieri accesaţi www.englezacopii.ro sau contactați-ne la englezapentrucopii@ih.ro.
Surse:
<https://www.teachthought.com/pedagogy/why-students-dont-do-their-homework-and-what-you-can-do-about-it/>
<https://study.com/blog/who-invented-homework-the-history-of-a-school-staple.html>
<https://campaniamea.declic.ro/petitions/mai-putine-teme-pentru-acasa-mai-multa-copilarie>

Advertorial scris de: Ilinca Stroe

Source link

Psihologie

Ela Crăciun face cea mai mare petrecere pentru băiețelul ei. Tort de 2 metri și intrare liberă!

Published

on

Ela Crăciun face cea mai mare petrecere pentru băiețelul ei. Tort de 2 metri și intrare liberă!

În plus, Ela a pregătit un tort imens, de doi metri înălțime, pe care îl va împărți cu toți invitații. Nicholas va fi și el prezent la eveniment, mai ales că micuțul este adorat de cei care îi urmăresc paginile de socializare ale mamei lui.
„Nicholas a împlinit de curând un anișor, însă am amânat petrecerea aniversară pentru începutul lunii noiembrie, pentru ca să îl sărbătorim într-un alt mod. Am pregătit un eveniment foarte frumos, sâmbăta aceasta, de la ora 16.
Ne vom întâlni în Promenada Mall cu mămicile și copiii care ne urmăresc online și care ne-au spus de atâtea ori că vor să ne cunoască personal. Acolo le voi prezenta și noua mea carte, ‚12 luni fără griji’, pe care am scris-o despre primul an de maternitate cu Nicholas. Vor fi și vedete cunoscute alături de copiii lor, vom avea tombole cu premii, cadouri, dar și un tort imens, de doi metri, ca să ajungă pentru toți invitații. Abia aștept să îl sărbătorim pe Nicholas!”, declară Ela Crăciun.

Ela Crăciun va lansa, în data de 9 noiembrie, în Promenada Mall, cea de-a doua carte a sa, intitulată “12 luni fără griji”. Volumul, primul scris de un blogger din România pe această temă, oferă răspunsuri de la specialiști la 101 întrebări despre primul an de maternitate, venind în ajutorul viitorilor sau proaspeților părinți.
Cartea „12 luni fără griji” parcurge cele mai importante momente din primul an de maternitate, situații prin care trece aproape orice părinte și oferă răspunsuri la 101 întrebări, având la bază informațiile oferite de medici și specialiști din diverse domenii.
Cartea este structurată în 9 capitole:
1. Cu bebe acasă
2. Somnul bebelușului
3. Cu bebe la doctor
4. Alăptarea
5. Diversificarea
6. La psiholog
7. Dezvoltarea bebelușului
8. Cu bebe în vacanță
9. Despre tine, mamă
Cartea „12 luni fără griji” va fi disponibilă pe www.elacraciun.ro și, în curând, în anumite magazine selectate.
Credit foto: Little Sunshine Studio

Source link

Continue Reading

Psihologie

5 lucruri interzise când copilul tău face o criză de furie

Published

on

5 lucruri interzise când copilul tău face o criză de furie

De foarte multe ori părinții consideră în mod greșit că pot explica pur și simplu diverse lucruri unui copil aflat într-o criză de tantrum, iar acesta se va comporta apoi normal. Din acest motiv ajung deseori să li se adreseze pe un ton care depășește nivelul lor de dezvoltare. Află aici și alte lucruri pe care nu trebuie să le faci.
Uneori te poți simți copleșit când vine vorba de calmarea copilului tău. Există o mulțime de recomandări și informații despre ce ar trebui să faci încât este ușor să te simți confuz și nesigur pe propriile tale abilități de părinte. Nu există un regulament universal valabil pentru a fi părinte. Iar singurul expert cu adevărat în creșterea copilului tău ești…chiar tu. Poate fi dificil să ai încredere în instinctul de părinte când copilul tău are o criză de tantrum în mijlocul magazinului. Dar, o parte din transformarea ta în cea mai bună versiune posibilă de părinte este să începi să dezvolți abilități de parenting care combină intuiția, punctele tale forte și valorile tale principale. În acest timp vei ajunge să încerci unele metode care vor funcționa, dar și să le abandonezi pe cele care nu oferă niciun rezultat. Iar pe parcurs vei înțelege ce funcționează cel mai bine pentru familia ta. O parte din descoperirea soluției care funcționează pentru tine este să înveți ce să nu faci când încerci să calmezi o criză de furie a unui copil. Se poate dovedi confuz deoarece o mare parte din sfaturile de parenting se bazează pe ce ar trebui să faci. Află în continuare mai multe.

Source link

Continue Reading

Psihologie

Gest adorabil făcut de un băieţel din America: şi-a invitat toată grupa la tribunal, la procesul său de adopţie

Published

on

Gest adorabil făcut de un băieţel din America: şi-a invitat toată grupa la tribunal, la procesul său de adopţie


Un băieţel din statul american Michigan, Michael, are 5 ani şi recent s-a aflat alături de părinţii săi adoptivi la procesul prin care adopţia sa se finaliza. Dave Eaten şi Andrea Melvin au hotărât să-l adopte pe Michael acum 1 an.

Ziua în care s-a luat hotărârea definitivă în privinţa adoptării lui Michael a fost o zi specială în cadrul. Judecătoriei din Kent, Michigan, fiind cea de-a 23-a ediţie anuală a Zilei Adopţiilor. El a fost cel de-al 36-lea copil adoptat oficial în acea zi, dintr-un total de 37.
Colegii de grădiniţă ai lui Michael au fost primiţi în sala tribunalului, chiar judecătoarea urându-le bun venit. A fost păstrată liniştea deplină când băiatul de 5 ani le-a spus judecătorilor cât de mult îşi iubeşte părinţii.
La un moment dat, copiii au fost rugaţi să se prezinte şi fiecare  a spus ce înseamnă Michael pentru el. De exemplu, unul dintre ei a mărturisit: „Michael este cel mai bun prieten al meu!”.
În timpul discursului lui Michael, copiii stăteau în spatele sălii şi ţineau în mână inimioare de hârtie pe băţ.
Profesoara care i-a însoţit pe elevi a menţionat şi ea că  toţi ţin foarte mult la Michael, că sunt o adevărată familie la grădiniţă, în timp ce Michael însuşi a explicat motivul pentru care a ţinut ca şi ei să-i fie alături în acea zi importantă: „Ştiţi, clasa este pentru mine ca o familie”.
După ce a ieşit din tribunal, Michael a declarat: „Îmi iubesc tatăl!”
Imaginea cu Michael şi cu colegii lui a strâns peste 100.000 de distribuiri pe reţelele de socializare.
Surse: bbc.com, breitbart.com, facebook.com

Source link

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Cele mai populare